Blokklánc projekten dolgozik a Louis Vuitton

Már a Louis Vuitton is a blokkláncokkal kísérletezik. Az ikonikus francia divatóriás tulajdonosa, a több luxusmárkát is magába foglaló LVMH konglomerátum bejelentette, hogy blokklánc technológiát fog használni a termékeik valódiságának igazolására.

A Louis Vuitton blokklánc projekt: AURA

És erre már nem is kell sokáig várnunk: az AURA névre keresztelt projektet már valószínűleg májusban vagy júniusban el fogják indítani. Először csak a Louis Vuitton márkánál és a Christian Dior parfümöknél lesz elérhető, azonban később a többi LVMH márkára is ki fogják terjeszteni.

Az LVMH eddig nagyon jól titkolta, hogy min is dolgozik: most ugyanis kiderült, hogy egy teljes blokklánc csapat már több, mint egy éve dolgozik a projekt megvalósításán. A technológia pedig hozzáértő kezekben van – az Ethereum fejlesztőstúdió ConsenSys és a Microsoft Azure is a fejlesztés közelében tüsténkedik.

Magát az AURA-t az ethereum blokklánc Quorum erre engedélyezett verziójával építették ki, ami főként a személyes adatok védelmére fókuszál.

 Blokklánc projekten dolgozik a Louis Vuitton

Sem az LVMH, sem a projekt más résztvevői nem kommentálták eddig a híreszteléseket. Azonban a CoinDesknek egy a projekthez közeli forrás ezt mondta el:

“Az AURA a termék eredetiségét fogja igazolni. A származását egészen a gyártáshoz használt nyersanyagokig fogja visszavezetni, majd megmutatja, hogy hogyan jutott el a végső termék az eladáshoz, egészen a használt áru kereskedésekig. A platform következő fázisában pedig az szellemi tulajdon védelmére és az exkluzív ajánlatokra fognak kitérni.”

Más márkáknak is elérhető lesz a technológia

A Louis Vuitton nem az első, ahol a blokkláncot akarják felhasználni az eredetiség bizonyítására. Korábban hasonló projekteket indított az Arianee vagy a Vechain is. Azonban az LVMH nem csak magának építi fel ezt a platformot – terveik szerint ez más márkáknak is segíthet abban, hogy a közvetítők kihagyásával tudják végigkövetni a termékek eredetiségét és életét.

A korábban említett forrás így jellemezte a platformot:

“Szóval, ha te valamelyik luxusmárkától vásárolsz, nem az AURA-t fogod látni. Csak a Louis Vuitton logót, vagy éppen azt a márkát, akitől veszel valamit.”

Az LVMH több, mint 60 luxusmárkát birtokol világszerte. A Louis Vuitton mellett a Dior, a Dom Pérignon és a Hublot is hozzájuk tartozik. Tavaly a csoport 53 milliárd dollár bevételt könyvelt el magának.

Kövess minket Facebookon és Instagramon is. Értesülj első kézből a friss kriptós hírekről!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük