Durrog a sportkipufogó, a Ford is belép a metaverzumba

A Ford Motor Company (közismert nevén: Ford) amerikai multinacionális autógyártó elkezdte szárnyait bontogatni a digitális világban: a vállalat 19 védjegybejegyzésre irányuló kérelmet nyújtott be a metaverzumba.

Mike Kondoudis, az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalának (USPTO) jogásza Twitter-bejegyezésen keresztül hozta nyilvánosságra a Ford döntését. A kérelem többek között a Mustang, a Bronco, a Lincoln, az Explorer és az F-150 Lightning autómárkákra vonatkozik, melyek hamarosan a virtuális világban hódíthatják az utcákat. A dokumentumok szerint a vállalat digitális alkotásokat, szövegeket, hangeffekteket és videókat tervez létrehozni, amelyeken keresztül a Ford sportautóit, terepjáróit és haszongépjárműveit mutatná be NFT-k formájában. A tervek között szerepel továbbá egy online piactér létrehozása is, ahol digitális műveket népszerűsítenek, valamint egy „kiskereskedelmi szolgáltatás megvalósítása az NFT-kel való bizniszelésre”.

Érdekes egyébként, hogy a döntés kevesebb mint egy hónappal azután született, hogy Bill Ford ügyvezető igazgató, valamint Jim Farley, a vállalat vezérigazgató bejelentette, hogy a Ford kiadásainak csökkentése érdekében világszerte jelentős létszámleépítéseket hajtanak végre.

Hiába a sportkipufogó, ha nem vagy a metaverzum része

Ami azt illeti, nem a Ford az első olyan autógyártó vállalat, mely meglátta a metaverzumban rejlő lehetőségeket. A Nissan, a Toyota és a Hyundai ugyanis már az előzőekben bejelentették, hogy terveznek a digitális térben terjeszkedni. A luxusautó-gyártók, többek között a Bentley és a Lamborghini ráadásul kiadták első NFT kollekciójukat, a Mercedes Benz, a Volkswagen és a Ferrari pedig szintén hasonló kaliberű projektekkel hízeleg a digitális jövőnek. Ha lemaradtál volna, a napokban a Renault francia autógyártó is csatlakozott a mozgalomba, koreai leányvállalata ugyanis a The Sandbox Ethereum-alapú metaverzum platformmal kötött partnerséget.

A vállalatok felismerték a tényt: ha nem lépnek időben, akkor bizony pillanatok alatt lemaradhatnak. S hiába a fényűző felnik, no meg a hangosan durrogó sportkipufogók – ha nem vagy képben a trendekkel, konkurenseid a szó szoros értelmében lekörözhetnek. Azt, hogy mit tartogat a jövő, a fene se tudja. Annyi viszont biztos, hogy – bár akad némi kényes igazság és érdekes tény a szektorról – a metaverzum birodalma továbbra is remek fényben tündököl.