Egy olasz luxusautó-gyártó értékpapír token kibocsátásba kezd

Talán Magyarországon nem annyira ismert az olasz szuperautó gyártó, a Mazzanti. Ez a kis cég aztán tényleg a luxuskategóriában gyárt szuperautókat. Annyira prémium autókról van szó, hogy kézzel készítik minden egyes darabjukat. Ha a legnagyobb magyar autókereskedő oldalon megnézzük, egyetlen autójukat sem fogjuk megtalálni. Ez ne legyen meglepő, nagyon egyedi és ritka autókról van szó. Legnépszerűbb (és igazából egyetlen igazi) modelljük az Evantra, amelyet 2012-ben kezdtek el gyártani. Nem sormunkáról van szó, évi öt autó gördül ki a Mazzanti gyárából. Érdekesség egyébként, hogy az Evantrát egy magyar tervező, Tárnok Zsolt álmodta meg és tervezte még 2011-ben. Na de elég is az autó bemutatásából, mert most a blokkláncok miatt kell és lehet írni a Mazzantiról. A cég ugyanis 20 évvel létrejötte után most Security Token Offeringet (STO), azaz értékpapír token kibocsátást hirdet.

A Mazzanti értékpapír token kibocsátásának részletei

Ezt ráadásul a STOKR platformon teszi, ami a Liquiden alapul, nem a sokkal elterjedtebbnek számító Ethereum blokkláncon. Konkrétan egyébként a holnapi naptól már lehet a különleges, gyűjtői autókért fizetni Bitcoinban is. És ezzel párhuzamosan pedig elindul 999,999 euró értékű értékpapír token kibocsátása a Liquid hálózatán. A STOKR alapítója jó ötletnek tartja a Mazzanti kezdeményezését, mert szerinte az STO segítségével a gyűjtők és luxusautó-rajongók számára még elérhetőbb lesz a márka. A cég és a STOKR is abban bízik, hogy jelentős számban fognak intézményi és magánbefektetők is megjelenni, hogy részt vegyenek a cég növekedésében.

Az STO során szerzett forrásokat aztán a Mazzanti arra fogja használni, hogy elkezdje új autóját gyártani, a különleges nevű Evantra Millecavalli R hiperautót. És akár még mi is beszállhatunk, hiszen a STOKR platformján már akár egy euróért is vehetünk egy MZZ tokent, de a minimum befektetési összeg 50 euró. Fontos még, hogy a Mazzanti a Millecavalli R összes bevételének felét jótékony célra fogja majd felajánlani. Nagy valószínűséggel ez az első olyan alkalom, hogy egy autógyártó belevág egy értékpapír token kibocsátásba, de Olaszországban biztosan nem volt még ilyen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük