Elbocsátások lesznek a Bitpanda osztrák kriptoszolgáltatónál

Az elmúlt hetekben tapasztalt medvepiaci összeomlás egy újabb kriptoszolgáltatónál okoz nehézséget. Az első sorból megtapasztalva a kihívásokkal teli kriptokörnyezetet a Bitpanda meghozta azt a “nehéz döntést”, hogy nagyjából 730 főre csökkenti alkalmazottainak létszámát.

Így az osztrák kripto- és tőzsdei kereskedési platform, a Bitpanda is csatlakozik azon vállalatok egyre növekvő listájához, amelyek tömeges elbocsátásokat jelentettek be. Indoklásuk szerint a kíméletlen medvepiac közepette igyekeznek “pénzügyileg egészségesen kijönni ebből a helyzetből“.

Az elmúlt hetekben a medvepiac számos ökoszisztéma számára okozott katasztrofális eredményt, elég csak megemlíteni például a Terra (LUNA) és az Abracadabra Magic Internet Money (MIM) fiaskóit. A Bitpanda az első sorból szemtanúja volt az összeomlásoknak. Ezért meghozta azt a “nehéz döntést”, hogy nagyjából 730 főre csökkenti alkalmazottainak számát.

Bitpanda

Bár a cég nem közölt információt az elbocsátott alkalmazottak pontos számáról, a LinkedIn-en elérhető vállalati adatok szerint körülbelül 277 teljes és részmunkaidős alkalmazott elbocsátását tervezhetik.

A “The Way Forward” nevű közleményben a Bitpanda a bizonytalan piaci körülmények közepette a “robusztus tőkeellátottság” szükségességét hangsúlyozta. Beismerték a létszámleépítés szükségességét is, amiről így nyilatkoztak:
“Ez egy nehéz, de szükséges döntés. Bízunk abban, hogy az új szervezeti felépítés segít majd abban, hogy cégként koncentráltabbak, hatékonyabbak és erősebbek legyünk”.

A vállalat az elbocsátott alkalmazottaknak támogatási csomagokat is kínál. Ezek mentális egészségügyi támogatást, referenciákat és munkavállalói segítő programot (EAP) is tartalmaznak. A hipersebességű növekedési fázis közepette, és abban az időszakban, amikor a kriptopiac átlépte a 2 billió dolláros piaci kapitalizációt, a Bitpanda feltárta a belső folyamatokkal és infrastruktúrával kapcsolatos problémákat, amelyek az új belépők sikeres felvételéhez szükségesek:

“Elértünk egy olyan pontra, amikor a több csatlakozó ember nem tudott minket hatékonyabbá tenni. Helyette csak az általános operációs költségek nőttek különösen ebben a negatív piaci környezetben. Most visszatekintve rájöttünk, hogy a felvételi sebességünk nem volt fenntartható. Ez hiba volt.”