F1-es rajongói tokenek jelentek meg a Chiliz segítségével

Az Aston Martin és az Alfa Romeo F1-es csapatai hivatalos oldalaikon jelentették be nemrégiben, hogy első F1-es csapatokként rajongói tokeneket bocsátanak ki. A Socios.com platformjával együttműködésben készült tokeneket a platform hivatalos kriptovalutája, a Chiliz (CHZ) segítségével lehet majd megvásárolni. És nem csak a F1 irányába nyitnak, a Socios ugyanis nemrégiben megállapodást írt alá a Rousch Fenway Racing csapatával is, amelyik az egyik legismertebb szervezet a NASCAR világában. Az Aston Martin és az Alfa Romeo nagyon elit klubhoz csatlakozik, hiszen például a Barcelona, a Manchester City és a PSG is bocsátott már ki rajongói tokeneket.

Megjelentek az első F1-es rajongói tokenek is

Tegnap óta tehát a két F1-es konstruktőr rajongói már vásárolhatnak CHZ-ért cserébe Alfa és Aston Martin tokeneket. Ezek segítségével pedig részesei is lehetnek a csapatnak. De kaphatnak exkluzív promóciós lehetőségeket is. Emellett a tokenek birtokosai bizonyos döntésekben megkérdezésre kerülnek és szavazati joggal bírnak majd, ráadásul VIP jutalmakban részesülhetnek. Ezenkívül természetesen kereskedhetnek is a tokenjeikkel az együttműködő kriptotőzsdéken. És ugye a rajongóknak ez egy lehetőség a csapat életében való komolyabb részvételre. Viszont a csapatoknak egy újabb esély lehet ez, hogy növeljék bevételeiket. Hiszen a csatlakozó csapatok a tokenek eladási árából jutalékot kapnak, plusz a kereskedési jutalék egy része is majd őket fogja illetni.

A CHZ és a rajongói tokenek is az ERC20 standardet követik és a Chiliz blokkláncán léteznek. Ami fontos tudnivaló, hogy minden rajongói token egyedi az adott csapatra vonatkozóan és értelemszerűen limitált számban elérhető. A Chiliz amúgy nagyon jól közelíti meg marketingszempontból a történetet. Hiszen vezérigazgatójuk szerint ez nagyszerű üzleti lehetőség is a csapatok számára. Az ő bevallása szerint az eddigi rajongói tokenekből 2020-ban 30 millió dollár körül kerestek, aminek a fele a csatlakozó csapatokat illeti. Ez pedig úgy 15 millió dollárnyi plusz bevétel lett a platformhoz csatlakozó alakulatok számára. Illetve hát a Chiliz segítségével az eddig csak passzívan, a mezükben üldögélő, zászlójukat lengető rajongból is aktív, a csapatok életében szerepet vállaló szurkolók lehetnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük