A TikTok próbálja a munkavállalóit megnyugtatni közeledve a betiltáshoz

A TikTok amerikai munkavállalói körében egyre nagyobb az aggodalom, ahogy a szeptember 15-ei betiltás közeledik. A népszerű videómegosztó jelenleg próbálja menteni a menthetőt és felkészülni arra, hogyan fognak tovább működni a határidő után.

Hetente tartanak virtuális értekezletet az aggódó dolgozóknak

Trump nemzetbiztonsági okokra hivatkozva rendelte el, a videómegosztó betiltását augusztus 1-jén, attól tartva, hogy az amerikai felhasználók személyes információi a kínai vezetés kezébe kerülhetnek a TikTok kínai anyavállalatán, ByteDance-n keresztül.

Emiatt a koronavírus alatt is iszonyatos tempóban növekvő társaság félretette azt a tervét, hogy a meglévő 1500 amerikai alkalmazottjuk mellé felvesznek további 10,000-et és új irodákat nyitnak szerte az USA-ban.

Ehelyett most minden héten virtuális összdolgozói értekezletet tartanak, ahol az aggódó alkalmazottak olyan kérdéseket tehetnek fel, mint például, hogy megmarad-e a munkájuk, ha betiltják az applikációt Amerikában.

Patrick Ryan, a TikTok technikai programmenedzsere a Bloomberg-nek elmondta: “Az alkalmazottak félnek, sok kérdésük és aggodalmuk van. Nincs útmutató arra, hogy mit kell tenni abban az esetben, ha az Egyesült Államok elnöke azt mondja, hogy 45 nap alatt megszünteti szeretett munkahelyedet.”

Több amerikai vállalat is szívesen felvásárolná a TikTok-ot

Azóta állítólag több amerikai nagyvállalat is bejelentkezett, hogy felvásárolná a TikTok-ot, mint például a Microsoft, az Oracle és a Twitter.

Vanessa Pappas, a TikTok amerikai, kanadai, új-zélandi és ausztráliai ügyvezető igazgatója nyilatkozata szerint: “A Tiktok határozottan nem ért egyet a Trump adminisztráció álláspontjával, és a TikTok nem kapott semmiféle bizonyítékot annak alátámasztására, hogy adatokat osztana meg a kínai kormánnyal.”

Hozzátette, hogy a videómegosztó az Egyesült Államokban marad, Trump határozataitól függetlenül, és azt gondolja, hogy több opciójuk is van a jövőre nézve.

Az influenszerek már elkezdtek átvándorolni más platformokra

Az alkalmazottak megtartása csak egy dolog – egy másik, sokkal fontosabb probléma az influenszerek és hirdetők megtartása.

Egy népszerű TikTok influenszer, Carrie Berk „ketyegő bombának” nevezte a platformot, és elkezdte átterelni a követőit az Instagram-ra.

Az ügynökségek szintén “B” terveket gyártanak. “Olyan szerződéseken dolgozunk, amik biztosítják a márkákat arról, hogy ha valami történik a Tiktok-kal, akkor az a pénz nem veszik el a költségvetésükből” – kommentálta Eric Jacks, a Collab marketingügynökség egyik dolgozója.

A TikTok mindettől függetlenül még mindig rendkívüli népszerűségnek örvend a felhasználók körében – már 2 milliárd letöltésnél járnak, lehagyva sok más felkapott közösségi média appot.

Kapcsolódó:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük