Új Google Ads előírások a kriptovaluta hirdetésekre vonatkozóan

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A Google megváltoztatta a kriptovalutákhoz kapcsolódó hirdetések megjelenését a keresőmotorban és a különféle platformjain. Augusztus 3. óta a kriptotőzsdéket és kriptotárcákat hirdetőknek egy új standardnak kell megfelelni, ha a termékeiket és szolgáltatásaikat hirdetni szeretnék. Minden olyan hirdetőnek, akik komplex spekulatív jellegű pénzügyi termékeket vagy kriptovaluta tőzsdéket promótálnak, egy tanúsítványt kell szerezniük a Google-től, ha hirdetni szeretnének a Google Ads szolgáltatáson keresztül.

A kriptovaluták és a kriptoszektor iránti érdeklődés rohamosan növekedett az elmúlt években. Mára azonban a termék életciklusban egy olyan szakaszba lépett a szektor, ahol fizetett hirdetések nélkül már nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Minden hirdető számára az első logikus lépés a Google Ads használata. Ezáltal azonnali keresletnövekedést érhetnek el vagy növelhetik a kriptovalutákhoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások általános értékesítését. Azonban van néhány akadály, amellyel a kriptoszférában működő vállalatoknak és szolgáltatóknak meg kell küzdeniük. Ezek a követelmények azonban nem érvényesek a mainstream szektorban működő vállalatokra.

A Google Ads hirdetésekre vonatkozó előírások

Fontos azonban előre leszögezni, hogy még ma sem hirdethető direktben a kriptovaluták értékesítése és kereskedése, nem reklámozhatsz ICO-t, DeFI kereskedési protokollokat a Google Ads-on.

Ezeken kívül van néhány egyéb előírás, aminek azonban meg kell felelni. A legfontosabb, hogy minden kriptovalutával kapcsolatos terméknek és szolgáltatásnak át kell esni egy tanúsítási folyamaton annak érdekében, hogy hirdetési szolgáltatásokat vehessenek igénybe. Ehhez a tanúsítási folyamathoz ezen a linken tudsz regisztrálni.

Google Ads
Másodsorban, a kriptotőzsdék és tárcák nem hirdethetik magukat direkt módon. Nekik is át kell esni a tanúsítási folyamaton. A komplikációt azonban az olyan típusú komplex tokenek jelentik, mint a DAI, USDT és a többi token. Ezek a stabilcoinként ismert tokenek ugyanis nem tartoznak egyértelműen a kriptovaluta definíciója alá, viszont áttételesen ebben a kriptoszektorban működnek. Éppen ezért a hirdetőknek sokszor bonyodalmat okoz, hogy megértsék a kriptovaluták és a stabilcoinok közötti különbséget. Ez sokszor félreértésekhez és tévhitekhez vezet a Google Ads hirdetésekhez kapcsolódóan.

Végezetül minden hirdetőnek meg kell felelni a helyi jogi követelmények is ahhoz, hogy a Google Ads hirdetéseket igénybe lehessen venni. Az USA-ban a FinCEN és a SEC által előírt követelményeknek kell megfelelni. Magyarországra vonatkozóan a Google szabályzata azt írja, hogy a helyi szabályozásnak kell megfelelni, ami a pénzügyi kockázatot és a tőkeáttételi követelményeket írja le.

Google Ads
Érdemes azt is megjegyezni, hogy ez az új előírás most minden kriptovalutával kapcsolatos termékre, közte a NFT-kre és DeFi szolgáltatásokra is vonatkozik. Habár ezek közül nem mindegyik projekt esik a kriptovaluták alá, mégis szoros kapcsolatot lehet vonni a kriptókkal, ezért ez a standard rájuk is vonatkozik.

Összegzésképpen mégis azt mondhatjuk, hogy ez egy fontos lépés a kriptovaluták mainstream adoptációja felé. Ezáltal még közelebbi kapcsolat alakítható majd ki a hirdetők, a hirdetési szolgáltatók és a kriptoszféra vállalatai között.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.