Újabb divatmárka használ a nyomonkövethetőséghez blokkláncot

A brit Sarah Regensburger divatmárka a jövőben VeChaint (VET) fog használni az ellátási lánc hatékonyabb nyomon követésére. 

A közismert londoni székhelyű divatmárka, egy 2020. február 29-én közzétett LinkedIn bejegyzése szerint VeChain (VET) blokkláncot fog használni az ellátási lánc nyomon követésére, mivel a divatipar átláthatósága sokszor komoly kérdéseket vet fel az alapanyagok származását és előállítását illetően.

Blokklánc technológia a ruházati iparban

A szingapúri elosztott főkönyvi technológia (DLT) projektjét, a VeChain-t a híres brit divatmárka, Sarah Regensburger az ellátási lánc működésének korszerűsítése érdekében kezdi el használni.

Egyes források szerint az Egyesült Királyságban működő divatmárka tulajdonosát egyértelműen lenyűgözte a VeChain víziója és a DLT projekt által kínált lehetőségek tárháza. A divatmárka állítólag a VeChain blokklánc megoldásait a kézzel készített termékek nyomon követésére fogja használni. Így a vásárlók pontosan tudni fogják, hogy ki készítette a ruhát és hol.

A partnerség célja a divatiparban résztvevők, köztük az ügyfelek, példátlan szintű kommunikációjának elősegítése. A márkához közeli források azt is állítják, hogy a vállalat már implementálta a VeChain blokklánc protokollt. Az első élő demonstráció állítólag a párizsi divathéten kerül majd bemutatásra. Az esemény alkalmával megrendezésre kerül az úgynevezett High Fashion Week is, ahol csak és kizárólag kézműves termékeket mutatnak be, amelyek a legkiválóbb minőségű anyagokból készülnek.

Átalakuló divatipar

A globális divatiparban mindenki arra törekszik, hogy eredeti és kiváló minőségű termékek kerüljenek a vásárlókhoz. Sokszor azonban olyan szétaprózódott az ellátási lánc, hogy bárhol káros elemek ronthatják az áruk minőségét. Ezenfelül pedig tömegével kerülhetnek a piacra hamis áruk.

A rendelkezésre álló blokklánc technológiával azonban a divatipar hamarosan megszabadulhat az ilyen jellegű problémáktól és hatékonyabbá válhat. A technológia megváltoztathatatlansága biztosítja, hogy a világ különböző iparágainak, beleértve a divatot is, ellátási láncában ne legyenek csalások vagy csalók.

Az Alyx luxus divatmárka bejelentette, hogy IOTA (MIOTA) által működtetett blokkláncot indít az ellátási lánc átláthatósága és a fogyasztók bizalmának növelése érdekében.

Tavaly a híres Louis Vuitton divatmárka egyesítette erőit a ConsenSys-szel és a Microsoft-tal. Együtt indították el az AURA-t, egy elosztott főkönyvi technológián (DLT) alapuló platformot a luxus termékek nyomon követésére és a hitelességük igazolására.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük