A Google szétrombolta a reklámipart, a blokklánc most újraépítheti

A reklámbiznisz krízisben van. És úgy tűnik, hogy a Google, az egyetlen résztvevő, aki változtatni tudna a dolgokon, elégedett a helyzettel. Nem tesz, és nem is akar semmit tenni a rosszindulatú reklámok terjedése ellen.  Szóval itt az ideje, hogy kicsit felrázzuk a dolgokat; a blokklánc pedig tökéletes eszközként szolgálhat ennek megtételéhez.

Mikor volt utoljára, hogy megláttál egy reklámot, és arra gondoltál, hogy ’wow, ez számomra érdekes dolog lehet’, majd rá is kattintottál a linkre?

Ha a válasz az, hogy ’soha’, akkor teljesen megértjük. Általánosan elfogadott tény mostanában, hogy a reklámok szimplán rosszak. Hiszen mindenki tudja, hogy még akkor sem kattintunk reklámra, ha nagyjából úgy tűnik, rendben van a dolog. Úgyis csak valami vírushoz vezet a dolog, aztán vessünk magunkra, hogy a rosszindulatú szoftver már fenn is van a gépünkön. De a legtöbb még csak nem is tűnik valódinak: messziről látszik, hogy valamilyen csalás van a dolog mögött.

Ha eleged van a reklámokból ?, akkor használd a blokklánc alapú Brave böngészőt.

De hogy jutott ide a reklámipar? Ki okozta ezt, és miért nem tesz ellene senki?

A Google megkapja a pénzét, a többi nekik nem számít

A legnagyobb probléma az online reklámokkal ma a Google monopóliumából fakad. A Google óriásvállalattá nőtte ki magát – és közben elérte azt, hogy ma, ha valaki reklámot akar megjelentetni a honlapján, akkor automatikusan ugrik a Google Adsre. A Google szépen ki is rakja a reklámokat az oldalra. Éppen csak azt nem tudjuk, hogy pontosan mit is fognak reklámozni nálunk.

A Google szétrombolta a reklámipart, a blokklánc most újraépítheti

És hogy a Google miért nem tesz az ellen, hogy naponta millió meg egy, rosszindulatú oldalra irányító reklámokat jelentetnek meg a reklámhelyeiken? Nos, a válasz egyszerű: ők a pénzüket ugyanúgy megkapják, a szidalmazást meg úgyis azok a honlapok viselik el, ahol megjelentették a reklámot. A Google-nak ez nem fáj – a halom pénz, amin ők ülnek, ettől ugyanúgy növekszik.

eToro jutalékmentes kereskedés 1 hónapig a regisztráció után

De mi lenne, ha ezen változtatni tudnánk?

Mert elméletben van egy tökéletes eszköz arra, hogy alapjaiban forgassuk fel és alkossuk újra az online reklámok világát: a blokklánc. A TrustNode csapata egy nemrég közölt cikkében már fel is vetett néhány érdekes kérdést azzal kapcsolatban, hogy ezt hogyan is lehetne megoldani a gyakorlatban.

Webtárhely Bitcoinért Izlandon a szólásszabadság jegyében

Blokkláncra épített reklám

Az első kérdés igazából az, hogy mire alapozva építette ki a Google ezt a monopóliumot. A Google-nek egy nyerő lap van a kezében: az algoritmus, ami az egészet futtatja – meg a birodalom, amit erre építve megalkottak.

Azonban az algoritmust számos programozó meg tudná alkotni. Ha pedig meg van a kód, akkor már csak egy szerverre van szükség, ahol ezt a kódot egy letölthető szoftverként futtatni tudjuk. Miután ez is megvan, már csak a harmadik lépést kell megalkotni. Egy olyan böngészőt, ami nem része a ma ismert internetnek; egy olyan böngésző, amit a blokkláncba integrálhatunk. Így pedig a letöltött szoftver blokklánc node-ként egy megosztott szervert hozhatna létre az összes olyan gép között, ami letöltötte és futtatja ugyanezt a programot. A böngésző ráadásul specializáltan gyűjthetné az adatokat is, melyeket anonim módon lehetne tárolni.

És a Google-ra innentől kezdve nem is lenne szükség.

A monopólium megszűnésével a teljes kontroll visszakerülne a reklámkészítők és a reklámokat közzétevő oldalakhoz. Nekik már érdekük lenne az, hogy ne kerüljenek rosszindulatú programok a reklámozott termékek közé. Így pedig a fogyasztók, azaz maguk az internet felhasználók érdekei is képviselve lennének.

A végén megint mindenki jobban jár azzal, hogy ha kivágjuk a közvetítőket a folyamatból. Egyedül természetesen a Google nem. Nekik azonban a lehetőségük jelenleg is megvan arra, hogy tegyenek a rosszindulatú reklámok ellen – csak éppen egyáltalán nem akarnak élni ezzel.

Kövess minket Facebookon és Twitteren. Értesülj első kézből a friss kriptós hírekről!