A milleniumi generáció 25%-a kriptovalutával finanszírozná a nyugdíjas éveit

Habár a nyugdíjba vonulás a milleniumi generáció számára még messze van, nagyon úgy tűnik, hogy ez a korosztály már most készül a nyugdíjas évekre. Egy felmérés során összesen négy generációból kérdezték az embereket, hogy mi a helyzet a nyugdíjas éveik finanszírozására vonatkozó terveikkel, ebben a cikkben pedig összeszedtük a felmérés legfontosabb eredményeit.

Az Investopedia által végzett új felmérés szerint a pénzügyi ismeretek oktatására lenne szükség szinte az összes generációnál, de leginkább a fiataloknál. Ennek oka az, hogy ennél a korcsoportnál hatalmas változás következett be a befektetések és a nyugdíjtervezés terén.

A Z generáció 23%-a fektetett be valamilyen kriptovalutába

A vállalat felmérése 4000 felnőtt megkérdezésével készült, a kutatás során pedig 1000 embert kérdeztek meg a Z generáció, a milleniumi generáció, az X generáció, valamint a boomer generáció tagjai közül. A kérdések leginkább a pénzügyi ismeretekre, szokásokra, az őket aggasztó dolgokra és a nyugdíjas évekre vonatkoztak.

Íme a legfontosabb eredmények:

  • A milleniumi, más néven Y generáció 38%-a ugyanolyan valószínűséggel fektet be valamilyen kriptovalutába, mint a tőzsdébe (37%).
  • Az Y generáció 25%-a azt mondja, hogy kriptóval finanszírozná a nyugdíjas éveit.
  • A Z és X generáció nem sokkal marad el a milleniumiak mögött a kriptobefektetések terén. A legfiatalabb korosztály 23%-ának és az X generáció 28%-ának van kriptovalutája.
  • A Z generációs válaszadók 53%-a szeretné 60 éves kora előtt abbahagyni a munkát. 27%-uk a társadalombiztosításra szeretne támaszkodni, 17%-uk pedig valamilyen kriptovalutával finanszírozná a nyugdíjas éveit.
  • A Z generáció 10%-a, a milleniumiak 15%-a és az X generáció 13%-a vásárolt már NFT-ket.

Az Investopedia főszerkesztője értékelte a kutatás eredményeit

Érdekes módon egyébként az emberek jelentős része valamilyen közösségi oldalon informálódik a különböző befektetésekkel kapcsolatban. A Z generáció 39%-a például a YouTube-ról, 30%-uk pedig a TikTok-ról tájékozódik.

Caleb Silver, az Investopedia főszerkesztője az új kutatás megjelenése után elmondta:

“A pénzhez, a befektetésekhez és a pénzügyi tervezéshez való viszonyunk gyökeresen megváltozott az elmúlt néhány évben. Az új eszközosztályok, mint például a kriptók és az NFT-k éppen akkor jelentek meg, amikor emberek milliói teszik meg első lépéseiket a befektetések terén. Ezek a változások a pénzügyi oktatás modernizált megközelítését igénylik – olyat, amely minden korosztály számára ismereteket nyújt az új, feltörekvő és hagyományos befektetési lehetőségekről és pénzügyi szolgáltatásokról. Pénzügyi oktatóként a mi felelősségünk, hogy ezt a műveltséget minél szélesebb körben elősegítsük.”