Az FC Barcelona újabb milliókat szerzett a Web3 terjeszkedéséhez

A tavalyi spanyol bajnok labdarúgócsapat, a világ egyik legértékesebb klubjának tartott FC Barcelona nemrég bejelentette, hogy nagyot lép előre a digitális terjeszkedés folyamatában. A klub szeretné felgyorsítani a digitális projektjei, a Barça Vision és a Barça Media növekedését valamint szeretné kihasználni a Web3 és azon belül a blokkláncok vagy éppen NFT-k lehetőségeit. A Barça Vision az a kezdeményezés, amellyel a csapat minden digitális tartalmát Web3 és blokklánc struktúrába szeretné terelni.

Több mint száz millió dollárt szerzett a Barca a terjeszkedéséhez

Ehhez olyan cégektől kaptak befektetéseket több mint 100 millió dollár értékben, mint a NIPA Capital B.V. és a LIBERO labdarúgó-finanszírozási vállalat. Ezért cserébe a felek 29,5% tulajdonrészt kaptak a cégben. Ez a tulajdonrész korábban részben a Socios.com és az Orpheus Media kezében volt. A LIBERO football finance AG egy német cég, amely labdarúgócsapatok számára nyújt átfogó pénzügyi szolgáltatásokat. A NIPA Capital B.V. pedig egy holland vállalat, amely befektetésekkel és tanácsadással foglalkozik. Természetesen a Socios.com és az Orpheus Media sem száll ki a csapat mögül. Továbbra is együtt dolgoznak a klubbal olyan kezdeményezéseken, mint a BAR Fan Tokenje.

A fenti megállapodások mellett az FC Barcelona szerződést kötött a Mountain & Co. I Acquisition Corp vállalatával is. Ez egy speciális felvásárlásokkal foglalkozó cég is, amelynek fő fókusza az európai technológiai szektor. A szerződés segítségével fogja az összes audiovizuális tartalmát és a Barça Visiont egyesíteni egy Barça Media márkanév alatt a katalán sikerklub. A csapat elnöke, Joan Laporta örömét fejezte ki a fejlemények okán, hangsúlyozva, hogy a csapat brandje hihetetlen szintekre emelkedett világszerte. Az új kezdeményezésekkel pedig további kapcsolódási pontokat és extra bevételt szeretnének szerezni.