Ezen a weboldalon bitcoinra válthatod be hűségpontjaidat

A Mercari, Japán egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformja közölte, hogy idén júniustól elkezdi elfogadni a Bitcoin (BTC) fizetéseket. A weboldal azt is lehetővé teszi, hogy az eladásokból és vételekből származó hűségpontokat bitcoinra váltsák be felhasználói.

A Nikkei jelentése szerint a cég egy úgynevezett Melcoinon keresztül fogja feldolgozni a Bitcoin-fizetéseket. A Melcoin minden BTC-s fizetést japán jenné konvertál majd. Ez azt jelenti, hogy míg a vásárlók a BTC-ben fizetnek, addig az eladók fiatot kapnak.

A cég az árakat egyelőre nem nem bitcoinban teszi közzé, hanem az eladásra kínált árucikkek fiatban lesznek feltüntetve. A vásárlók azonban a weboldalon történő fizetéskor már kiválaszthatják a BTC-t, mint fizetési módot.

A Mercari 2013-ban alakult, és 5 év alatt az ország legnagyobb közösségi alapú e-kereskedelmi platformjává vált, 94%-os használati aránnyal. A vállalat 2023 júliusi közlése szerint havi 22 millió felhasználója van. A cég a tengerentúli helyszíneken, köztük Európában is igyekszik jelen lenni.

Az elmúlt hónapokban a cég több kriptovalutával kapcsolatos terméket is bevezetett. Köztük van a Mercari Bitcoin kriptokereskedési szolgáltatása is.

A vásárlók bitcoinra válthatják pontjaikat

A platform egy hűségpontrendszert is létrehozott, amelyet a Mercari összekapcsolt a kriptokereskedéssel. Vagyis az app felhasználói bitcoinra válthatják pontjaikat.

A 2023 márciusában elindított szolgáltatással a felhasználók számára lehetővé vált, hogy “az alkalmazáson keresztül bitcoint vásároljanak a bankszámlaegyenlegük, az eladási bevételek és a platformon végzett értékesítési tevékenységekből szerzett ingyenes pontok felhasználásával” – írja a Mercari weboldala.

A cég szerint a Mercari ezen szolgáltatása októberben, mindössze hét hónappal az indulás után átlépte az 1 millió felhasználót.

Tavaly júniusban a Mercari azt mondta, hogy a felhasználói 80%-ának, akik most már kihasználják a kriptovalutás szolgáltatásokat, nem volt korábbi tapasztalata a kriptoeszköz-kereskedéssel kapcsolatban.

A Rakuten, egy másik vezető japán e-kereskedelmi platform, még a Mercarinál is régebb óta aktív a kriptotérben. A cég üzemelteti a Rakuten Wallet kriptokereskedési szolgáltatást. A Rakuten szintén integrálta a hűségpont-programot, ugyanúgy lehetővé téve a felhasználók számára, hogy pontjaikat kriptoeszközökre cseréljék, mint az az előbb említett Mercari appban is lehetséges.