Érkeznek az NFT-k az Instagramra is

A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg elárulta, hogy videó- és fotómegosztó alkalmazása, az Instagram arra készül, hogy nem helyettesíthető tokeneket (NFT-ket) adjon a platformhoz.

“Azon dolgozunk, hogy a közeljövőben NFT-ket hozzunk az Instagramra” – jelentette Zuckerberg a texasi Austinban megrendezett South by Southwest konferencián való megjelenése során. A Facebook alapítója konkrétumokat nem közölt a projektről.

Casey Newton, a Platformer hírlevél írója a konferenciáról tweetelte, hogy Zuckerberg elmondta, hogy reményei szerint az elkövetkező hónapokban az Instagram-felhasználók saját NFT-ket is tudnak majd mintázni a platformon.

Bizonyára mindenki hallott már róla, hogy tavaly októberben a Meta megváltoztatta a nevét a Facebookról. Ennek legfőbb oka a cég metaverzumba való bekapcsolódása és átalakulása, kisebb-nagyobb sikerekkel.

A vállalat 2021 utolsó negyedévéről szóló jelentéseiből kiderültek a virtuális és kiterjesztett valósággal foglalkozó kutatási és fejlesztési üzletágának, a Reality Labsnek a pénzügyi adatai. Az információk több mint 10 milliárd dolláros veszteséget mutatnak. Az igazsághoz tartozik azonban, hogy mivel a Meta metaverzum szeglete még nem él, nehéz lenne profitot termelni belőle.

Közösségi médiák és az NFT

A Meta nem először próbálkozik kriptovalutával kapcsolatos projekttel. A vállalat 2019-ben jelezte, hogy tervezi a “Libra” (később “Diem”-re átkeresztelt) stabilcoin létrehozását. Ez maradt csak terv, ugyanis szabályozási jóváhagyás hiánya és a közösség ellenállása miatt az ötlet befuccsolt. A projektet a Silvergate Capital vásárolta meg. Néhány ex-Meta alkalmazott most egy saját hálózat kiépítésével szeretné újra éleszteni a nyílt forráskódú stabilcoint.

A közösségi médiavállalatok a Twitter híres januári döntése után, hogy az NFT-profilképek támogatását is hozzáadta a platformjaikhoz, a kriptovaluták és az NFT-k bevezetésére törekedtek. A Reddit saját gyűjteményéből származó NFT avatarokat implementált. Az OnlyFans felnőttoldal pedig 2020 decemberében engedélyezte az NFT profilképeket.

Azonban nem csak a közösségi médiaóriások szeretnének beszállni a kriptók által kínált akcióba. A hagyományos pénzügyi vállalatok is érdeklődést mutatnak a tér iránt. A nagy hitelkártya-vállalat, az American Express a védjegybejelentések szerint a metaverzumba való terjeszkedésre utal.

Az Amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatalhoz ezen a héten benyújtott kérelmek szerint az American Express arra készült, hogy virtuális banki és pénzváltási szolgáltatásokat, kriptopénz szolgáltatásokat kínáljon. Ezzel a lépéssel lehetővé tenné hitelkártyáinak használatát egy NFT piactéren.