Licitálásra fel! Az Alibaba új blokklánc platformot indít műalkotásoknak

A kínai kereskedelmi óriás, az Alibaba új online piacteret nyit digitális eszközök számára, jelentette a South China Morning Post. A platformon kiadott NFT-k a szecsuáni önkormányzat által támogatott blokkláncon kerülnek majd kibocsátásra.

Műalkotások, játékok és még sok más lesz elérhető az Alibaba új blokklánc platformján

Az Alibaba újabb lépést tett a digitális eszközök felé: új aukciós platformján műalkotások széles körét árulhatják mostantól a művészek blokklánc segítségével. A szolgáltatás, amely a „Blokklánc digitális szerzői jogok és eszközök kereskedése” nevet kapta, lehetővé teszi, hogy írók, zeneszerzők, játékfejlesztők és rengeteg más művész az általuk készített tartalmak szerzői jogát eladják. Ez természetesen az NFT-k (nem helyettesíthető tokenek) segítségével történik meg, ahol a tokenek egyedi és titkosított módon bizonyítják a tartalom feletti tulajdonjogot. (Ennek ellenére azt is hozzá kell tenni, hogy a tartalom nem engedélyezett másolását a technológia sem tudja megakadályozni.)

Az NFT-ket a New Copyright Blockchain biztosítja majd, melyet a Sichuan Blockchain Association Copyright Committee működtet.

Bár a platformon az adás-vétel csak a jövő hónaptól lesz elérhető, már most rengeteg alkotást találhatnak listázva az érdeklődők. A Star Wars fanok speciális illusztrációk és a filmekkel kapcsolatos műalkotások közül válogathatnak, de találhatunk kínai látványosságokat ábrázoló festményeket is. A platform aukciós oldalként működik, tehát licitálniuk kell majd az ügyfeleknek a megvásárolni kívánt termékek esetén. A kezdő licit 100 jüantól indul, ami jelenlegi árfolyamon kb. 4600 Ft-ot jelent.

Az Alibaba már több fronton is foglalkozik a blokklánc nyújtotta lehetőségekkel. A Microsofttal közösen egy kalózkodás elleni szoftvert kidolgozását célozták meg, mely egy algoritmus segítségével követné vissza a hamisított tartalmakat az eredeti forráshoz. De az NFT-k sem ismeretlenek az Alibaba számára. Az Ant Group, amely az Alibaba pénzügyi technológiai megoldásaiért felelős, júniusban 8000 limitált kiadású NFT-t dobott piacra, mely a Mokao-barlangok ősi falfestéseit ünnepelték.

Az NFT őrület idén sem mutatja a lelassulás jeleit: az első félévben csaknem 2,5 milliárd dollárnyi bevételt tudtak generálni ezek a tokenek. A legnagyobb divatházak, filmek, márkák, múzeumok és még olyan világszervezetek, mint az ENSZ is érdeklődnek a technológia után. Hogy mik is azok az NFT-k, arról bővebben itt írtunk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük